We are looking for a Full Stack Software Engineer to join our talented and dynamic team. You will help us grow our startup and our engineering team to move our platform to the next level, while driving innovations.
As a full stack engineer you’ll leverage Node.js to create, consume and expose APIs and web services, as well as building components in React.
You are passionate about the web and its technologies. You love building web applications and are always looking for better ways to deliver them. You always have the eye out for new technologies and how to improve your skills.
You know how to build scalable web apps. You have experience of building web based applications. You’ve worked across the stack, and though you may know more front end frameworks, you can dive into any aspect of an application. WEDO is built on Node.js, AngularJS, React, PostgreSQL, and WebSockets. It’s a big plus if you have experience with these technologies and frameworks.
You know how to build frontend components. You’ve used a modern frontend framework to develop frontend components. You value user experience and think about reuse as well.
You value code quality. You understand that testing your code and good code coverage is essential in delivering a solid product. You know how to document well and lean on automation whenever possible. You have an understanding of tech debt and can formulate a plan to address it, but know how to ship production ready code.
You have a systems oriented mindset. You understand how to design systems that are scalable to thousands of users. You know how to make the trade-offs in employing different engineering solutions to a problem, valuing pragmatism over idealism.
You are a team player. You are motivated to work in a dynamic team and adapt to a fast changing environment. French is your mother tongue and you have a good knowledge of English.
WEDO is a fast-growing, continuously evolving company. You’ll likely get experience working on many different tasks and projects. That said, here are some things you’ll probably do:
Node.JS, React, Socket.io, PostgreSQL, Redis
Ces postes proposent des activités variées au sein de notre siège de Villars-sur-Glâne et de notre succursale de Lonay, auprès de nos différents clients basés principalement dans les cantons de Fribourg et Vaud.
Vos tâches
Pour le compte de notre client basé à Lausanne nous recherchons un/une Administrateur/trice base de données (exploitation des plateformes Business Intelligence) Sénior à Expert pour un poste à 60%.
Mission et activités :
Assurer l’administration et l’exploitation des plateformes décisionnelles gérées par le client. Veiller à la disponibilité, à l’intégrité et aux bonnes performances des environnements techniques sous sa responsabilité. Définir et mettre en œuvre les plateformes applicatives selon les normes et standards en vigueur chez le client
Administre les plateformes décisionnelles (BI) du client :
• Installation des environnements selon les standards du client,
• Veiller à la mise en place et au suivi d’un monitoring exhaustif.
• Mettre en place et respecter les procédures de sauvegardes, de restauration, de
journalisation et de démarrage après incident.
• Effectuer les ajustements de paramétrages proactifs ou correctifs suite à réception
d’alertes.
• Elabore et respecte les procédures techniques d’exploitation en accord avec les
contraintes de qualité et de sécurité en vigueur à la Direction des Services
Informatiques.
• Assure le déploiement des livraisons applicatives après une analyse critique des risques.
• S’assure que le cycle de mise en validation // mise en production soit bien respecté, et
qu’en cas de problème, le retour en arrière soit possible.
• Documente ces procédures pour que la compétence soit partagée entre tous les
collaborateurs.
Profil recherché :
• Au moins 10 dans l’administration de plateformes applicatives comparables à celles
décrites ci-dessous dans un centre informatique d’envergure
• Connaissances avancées application IBM Cognos Analytics (principalement
Administrations et Sécurité).
• Connaissances avancées application Talend Data Integration (Administration et
Sécurité).
• Connaissances avancées application JasperServer (Administration et Sécurité).
• Connaissances avancées application Tableau Server (Administration et Sécurité).
• Connaissances avancées application OTIC (Administration et Sécurité).
• Connaissances fortes des systèmes d’exploitation Windows et Linux (Administration,
Monitoring, Shell Script, PowerShell, Sécurité).
• Bonnes connaissances réseaux (TCP/IP, UDP, VIP, Adressage IP).
• Bonnes connaissances Java, XML, JavaScript.
• Bonnes connaissances sécurité (ACL AD et LDAP).
• Bonnes connaissances des bases de données Oracle, SQL Server et Ingres
(Communications Serveur / Client).
• Pratique de l’anglais technique
Canton : Berne
Durée : Temps Plein, 100%
Date de début : Tout de suite ou à convenir
Langue : Anglais, Français ou Allemand un plus
Mission
Responsible for designing, building and maintaining the security structures
Your responsibilities
Profile
Technical skills requirements
Languages
Canton : Berne
Durée : Temps Plein, 100%
Date de début : Tout de suite ou à convenir
Langue : Anglais et Français ou Allemand
The position sits into a dynamic team of engineers that are responsible of designing, deploying and maintaining network infrastructures. The related projects include deployment of network segmentation in campus networks.
Responsibilities
Profile
Technical skills requirements
Languages
WellD is looking for a ReactJS / React Native developer to join its internal dev team in Lugano. This is a senior level position requiring a minimum of two years experience with these technologies. If you believe you have the right skills and mindset, here are some info about us and the kind of job we offer.
Who we are
WellD is a fast-growing company dedicated to custom software development, strongly focused on state-of-the-art technology. But most importantly we are a team of cool, down-to-earth and yet highly passionate and qualified devs and engineers. We value passion, interest in technology, and an analytical mindset over pure skill-specific knowledge.
Where we are
We are located next to Lugano in Agno, Switzerland. Our offices are easily accessible by public transportation.
What tech we use
Our main tech stack includes Java/Kotlin and TypeScript, ReactJS and React Native.
We version our projects on GitLab, and rely heavily on containerization through Docker, both for development and CI/CD purposes.
How we conceive software dev
We promote Agile Development with a formal process including Code Reviews, Pair Programming, and Continuous Delivery. We care about software quality, and have a proper methodology / pipeline to assure it is always achieved. We do not just-code-it, we design it.
We believe in Open Source, and take every chance we have to share knowledge on our Tech Blog or contribute to OSS.
To whom we deliver
Our clients are well-established companies in the Energy, Industrial, Finance, and Health sectors. Everyday we face real-life challenging requirements and are asked to make a difference, designing solutions at the highest level of engineering.
What we offer
We offer a full-time permanent contract and competitive Swiss salaries...
...alongside several benefits & perks:
. The tools you need. You'll get a MacBook Pro, fully powered with the IDEs of choice, and an AK Racing Gaming chair to feel comfortable at your desk.
. You'll get free tickets and paid training days to all the tech events we sponsor (e.g. Voxxed Days Ticino & Milano).
. You'll have access to a dedicated yearly budget to expand your knowledge attending conferences, courses, events.
. You'll have access to our library of tech books. If the one you need is not there, ask for it. It's on us.
. You will work and share your day with like-minded people, organizing Hack Days, MeetUps, Escape Rooms, Tech Lunches - all supported by WellD.
. You will get cool gadgets (tech and non-tech!)
. You'll get free coffee anytime you need.
...something's missing? Just ask for it. We are open to any request as long as it fits our corporate culture and values.
Please note that this position is limited to Swiss citizens or residents or EU-citizens and it is an on-site job, not a full-remote.
The company eSMART was founded in 2011 as a spin off of the Swiss Federal Institute of Technology (in Lausanne, Switzerland). Our company develops intelligent control systems for your home or workplace. These systems can be used locally or remotely an d show you where, when, and how you are consuming energy. As part of its rapid development, eSMART is currently recruiting for its R&D Team:
YOUR MISSION
You will be working on the development of our next generation Cloud solution, with a focus on API Endpoints and data management.
Development of APIs
Handle gateways data flow
System Administration Maintenance
YOUR PROFILE
WHAT WE OFFER
YOUR PROFILE
‘Salut’ from Lausanne and Fribourg, ‘grüezi’ from Bern, Basel, Zurich and St.Gallen: we are Liip, a Swiss digital agency with a strong mindset. Around 200 experts in strategy, creation and development working in an agile way in self-organised teams using Holacracy. This means no bosses, just lots of entrepreneurship and drive – and always with a social, environmental and economic impact. We have been doing this since 2007. This is valued by not only us, but also customers and award panels. How about you?
See for yourself at glassdoor.com and kununu.com
Because English is commonly used at Liip, our job offers are written in English. If you feel more comfortable to apply in French, you are welcome to do so.
‘Salut’ from Lausanne and Fribourg, ‘grüezi’ from Bern, Basel, Zurich and St.Gallen: we are Liip, a Swiss digital agency with a strong mindset. Around 200 experts in strategy, creation and development working in an agile way in self-organised teams using Holacracy. This means no bosses, just lots of entrepreneurship and drive – and always with a social, environmental and economic impact. We have been doing this since 2007. This is valued by not only us, but also customers and award panels. How about you?
See for yourself at glassdoor.com and kununu.com
Because English is commonly used at Liip, our job offers are written in English. If you feel more comfortable to apply in French, you are welcome to do so.
We are a Swiss digital agency, and we like to do things a bit differently – something also appreciated by our customers. This means that we are looking to strengthen the Mobile team at our Lausanne site.
See for yourself at glassdoor.com and kununu.com
Because English is commonly used at Liip, our job offers are written in English. If you feel more comfortable to apply in French, you are welcome to do so.
In the context of our core products (Digital TV and IOT), the role of the DevOps Test Engineer (DTE) consists in developing automated test scenarios & needed framework to validate our solutions in a continuous integration and continuous delivery workflows.
She/He also provides end to end expertise to the different stakeholders (Dev & Operations teams mainly), is involved in customer production deployments and supports development teams in features development (guidance and analysis). The test approach follows our Agile/DevOps Methodology in an end-to-end, fully-automated, customer-like, ecosystem.
Ensure the quality of NAGRA solutions delivered to customers, working closely with the scrum teams across the organization as well as external partners. DevOps Test Engineer provides information on culture and team aspects for test engineering, test strategies, test infrastructures, test tools, test automation, best practices, test management and analysis.
Qualifications:
Tebicom SA est une société dynamique et ambitieuse spécialisée dans la transformation numérique des entreprises et propose des solutions techniques dans les domaines de la gestion de l’information, du Cloud computing ainsi que des infrastructures informatiques. Notre entreprise est vivement appréciée tant pour ses compétences que pour sa forte orientation client.
Afin de soutenir la croissance de nos affaires, ce poste propose des activités variées au sein de notre siège de Villars-sur-Glâne, auprès de nos différents clients basés principalement dans les cantons de Fribourg et Vaud.
Vos tâches
Votre profil
Connaissances techniques
In order to support its growth, the Scale up Wecan Group is immediately recruiting for a Senior backend Developer based in Geneva and/or Lausanne.
Mission
As a Senior Backend Developer, you will be working with our Project Managers, Designers, and Directors to build excellent web applications for large systems. Supporting production application and Turning designs and client requirements into new fully functional web applications will be a central part of your job.
You will craft project structures and communicating them to Wecan team as well as ensuring the application is running optimally at all times. Finally, you will write efficient and reliable code, setup unit integration tests, and use standard methodologies with our team.
Our ambition is nourished by a strong team spirit. In the daily professional life, this translates into simple, well-constructed and well-executed actions.
Roles & Responsabilities:
Your profile
You have a strong interest in new technologies and demonstrate an entrepreneurial spirit. You are able to manage heavy workloads and have excellent interpersonal skills.
Requirements:
Cultural fit:
Personal Requirements:
VNV cherche à renforcer son équipe grâce à un nouvel IT Project Manager. Dans ce rôle, tu contribues à la satisfaction de nos clients en coordonnant les personnes et les processus afin d’assurer que les projets soient livrés dans le respect des délais et des budgets. La communication et le contact clients sont tes points forts et tu apportes tes connaissances et expériences pour solutionner les défis. Tu sais gérer de multiples flux de travail au sein de projets ambitieux avec nos clients. Tu es à l’aise dans tes contacts avec des directeurs, des chefs de département, ton équipe projet et tes collègues.
Ce que nous t’offrons
Qui nous sommes
VNV SA est une entreprise d’informatique 100% suisse fondée en 2001 au Locle. Efficience, réalisme et pragmatisme sont au cœur de notre ADN, menant à une fidélité durable de nos clients. Nous sommes fiers de compter sur eux comme ambassadeurs, partageant leur enthousiasme et satisfaction en et aussi au-delà de la Suisse romande. C’est leur succès qui a établi notre réputation d’excellence et d’innovation.
Aujourd’hui, VNV emploie 35 personnes. Nous avançons aux côtés de nos clients au travers de partenariats qui optimisent leur usage des technologies en s’appuyant sur les connaissances et l’expérience de nos spécialistes hautement qualifiés. Notre slogan, « That’s It. » représente cette philosophie et cette vision : des solutions qui vous font dire « Évidemment ! »
Dein Job ist es, die Komponenten von we.publish und die Strategie für die kommenden Jahre weiterzuentwickeln. Du involvierst dich beim Aufbau des Teams und übernimmst eine leitende Funktion beim Entwicklungsprozess.
Du bekommst von uns sicherlich nicht das Gleiche wie bei einer Bank. Dafür kannst du etwas mitprägen, das unzähligen Journalist*innen helfen wird, ihre Arbeit einfacher, sicherer und besser zu machen. Wir haben bei we.publish einen Einheitslohn von 7500 CHF Brutto.
Du bist ein*e aufgeschlossene*r Full Stack Entwickler*in auf der Suche nach einer neuen Herausforderung. Du behältst gerne das grosse Ganze im Auge und Softwarearchitektur sagt dir mehr als die Arbeit von Herzog & De Meuron. Du bastelst genauso gerne an einem super intuitiven UX Workflow wie an einer Datenstruktur, die über die nächsten 10 Jahre erweitert werden kann. Du kannst im IT Debattierclub für die Monolithen und die Microservices argumentieren. Du vertraust deiner Arbeit und kennst trotzdem die besten Test-Frameworks. Du willst bei deiner täglichen Arbeit die Verantwortung übernehmen und mit den Stakeholdern kannst du auf klar und verständliche Art kommunizieren. Agile Entwicklung ist für dich kein Fremdwort, aber du schläfst nicht mit dem Manifesto unter deinem Kopfkissen.
Dein Stack
Nous recherchons un/e ingénieur/e software spécialisé/e sur Microsoft BizTalk (ICT Software Engineer) pour compléter l’équipe en place. La mission principale consiste à maintenir et développer des intégrations sur la plateforme Microsoft BizTalk.
Nous recherchons trois (3) responsables applicatifs (ICT Application Operation Manager) pour compléter le secteur « Administration, Finances et Fiscalité ». La mission principale consiste à maintenir et gérer de manière autonome les applications existantes, d’être en lien avec les fournisseurs et d’analyser les demandes des clients.
Exigences
Rejoignez-nous et façonnez l'avenir de l'hospitalité dès aujourd'hui !
Les campus dynamiques de l'EHL constituent un réseau unique où se réunissent des étudiants passionnés, des académiciens et des experts de l'industrie de plus de 120 pays avec un objectif commun : développer et diffuser les connaissances en matière d'hospitalité, tout en soutenant la croissance continue du secteur.
Nous nous efforçons en permanence d'améliorer l'environnement de travail et les possibilités de développement personnel de nos plus de 500 collaborateurs et enseignants, qui comptent parmi les experts les plus reconnus dans leurs domaines respectifs. Depuis sa création en 1893, l'EHL est largement reconnue par le secteur et se classe régulièrement parmi les meilleures écoles de « hospitality management » au monde. Tout ce que nous faisons est basé sur nos valeurs d'excellence, de famille, de respect, d'apprentissage et d'innovation, et nous nous engageons à les faire vivre de manière tangible pour nos collaborateurs.
Le Groupe EHL en bref :
Pour en savoir plus sur l’EHL, cliquez ici
Nous recherchons un/une:
IT Project Manager
(Taux d’activité : 100%)
Votre mission
Le gestionnaire de projet est responsable de la coordination des personnes et des processus afin de s’assurer que les projets, sous sa responsabilité, sont livrés à temps pour produire les résultats souhaités dans le respect des délais et des budgets en place.
Vos responsabilités
Responsabilité de projet :
Déploiement du projet et mise en œuvre des actions d'accompagnement des utilisateurs :
Conduite du projet sur le terrain :
Prérequis et personnalité
Ce que nous offrons
Le Groupe EHL offre des prestations exceptionnelles à ses collaborateurs notamment des repas gratuits, un nombre de jours de congé attrayant, une place de parking ou une contribution liée aux transports en commun ainsi que l’accès à différents services et infrastructures.
Vous vous reconnaissez dans cette description ? Adressez-nous sans tarder votre dossier de candidature complet uniquement par le biais de ce site. Veuillez noter que les documents soumis seront utilisés pour évaluer votre candidature, et traités par les collaborateurs autorisés du Groupe EHL.
Pour les informations relatives au traitement des données personnelles, veuillez consulter notre politique de confidentialité.
Les postulations envoyées par un autre biais ne seront pas considérées.
Retrouvez-nous sur les réseaux sociaux
Rejoignez-nous et façonnez l'avenir de l'hospitalité dès aujourd'hui !
Les campus dynamiques de l'EHL constituent un réseau unique où se réunissent des étudiants passionnés, des académiciens et des experts de l'industrie de plus de 120 pays avec un objectif commun : développer et diffuser les connaissances en matière d'hospitalité, tout en soutenant la croissance continue du secteur.
Nous nous efforçons en permanence d'améliorer l'environnement de travail et les possibilités de développement personnel de nos plus de 500 collaborateurs et enseignants, qui comptent parmi les experts les plus reconnus dans leurs domaines respectifs. Depuis sa création en 1893, l'EHL est largement reconnue par le secteur et se classe régulièrement parmi les meilleures écoles de « hospitality management » au monde. Tout ce que nous faisons est basé sur nos valeurs d'excellence, de famille, de respect, d'apprentissage et d'innovation, et nous nous engageons à les faire vivre de manière tangible pour nos collaborateurs.
Le Groupe EHL en bref :
Pour en savoir plus sur l’EHL, cliquez ici
Nous recherchons un/une:
IT Service Desk Technician
(Taux d'activité: 100%)
Votre mission
Offrir un support de 1er et 2ème niveaux pour nos collaborateurs et étudiants pour les applications et les infrastructures techniques relatives au périmètre de compétences et responsabilités définies.
Vos responsabilités
Prérequis et personnalité
Ce que nous offrons
Le Groupe EHL offre des prestations exceptionnelles à ses collaborateurs notamment des repas gratuits, un nombre de jours de congé attrayant, une place de parking ou une contribution liée aux transports en commun ainsi que l’accès à différents services et infrastructures.
Vous vous reconnaissez dans cette description ? Adressez-nous sans tarder votre dossier de candidature complet uniquement par le biais de ce site. Veuillez noter que les documents soumis seront utilisés pour évaluer votre candidature, et traités par les collaborateurs autorisés du Groupe EHL.
Pour les informations relatives au traitement des données personnelles, veuillez consulter notre politique de confidentialité.
Les postulations envoyées par un autre biais ne seront pas considérées.
Retrouvez-nous sur les réseaux sociaux
Rôle
• Sur la base des spécifications fonctionnelles transmises par le chef de projet, l’ingénieur de développement analyse, paramètre et code les composants logiciels applicatifs dans le respect des normes et procédures en vigueur dans l’entreprise.
Tâches majeures
• Participer à l’analyse des besoins et à leur modélisation selon les techniques et standards de l’entreprise
• Concevoir des solutions informatiques fiables et pérennes dans un souci d’optimisation et de qualité
• Aider à conserver la cohérence de l’architecture applicative
• Réaliser l’application (codage), effectuer les tests unitaires
• Appliquer et suivre les normes et standards de développement de l’entreprise
• Participer aux tests d’intégration et système
• Documenter les travaux d’analyse, de conception, de réalisation et de tests
• Aider à l’estimation des efforts de développement
• Aider à mettre en œuvre les méthodes, outils et standards de développement
Compétences/aptitudes majeures
• Capacité à travailler en équipe et d’intégration
• Esprit d’initiative et autonomie sur les sujets confiés
• Rigueur et précision • Capacité rédactionnelle
• Esprit d’analyse
• Capacité de conception Exigences techniques
• Java J2EE, EJB 2.0/3.0, Spring, Hibernate, RCP, SQL, PL/SQL, Oracle Expérience préalable
• 5 ans d’expérience minimum en tant que développeur à au moins un projet dans les nouvelles technologies orientées « business »
Profil de formation
• Formation professionnelle supérieure (HES, diplôme fédéral, EPF)
• CFC, école professionnelle supérieure ou formation jugée équivalente
Deine Persönlichkeit und Individualität machen den Unterschied. Im Team von Accenture steigern wir die unternehmerische Leistungsfähigkeit unserer Kunden und weisen ihnen den Weg ins digitale Zeitalter. So auch im Bereich Technology: Hier gestalten wir die Technologien von morgen und beschleunigen den digitalen Wandel.
Das ist genau dein Ding? Dann lebe deine Leidenschaft in einer Position, in der du Hand in Hand mit unseren Kunden technische Architekturen definieren und umsetzen kannst. Dabei setzt du die neusten Technologien punktgenau ein, um namhafte Unternehmen fit für die digitale Zukunft zu machen.
Make Accenture More You
Deine Persönlichkeit und Individualität machen den Unterschied. Im Team von Accenture steigern wir die unternehmerische Leistungsfähigkeit unserer Kunden und weisen ihnen den Weg ins digitale Zeitalter. So auch im Bereich Technology: Hier gestalten wir die Technologien von morgen und beschleunigen den digitalen Wandel.
Das ist genau dein Ding? Dann lebe deine Leidenschaft in einer Position, in der du unseren Kunden als Teil leistungsstarker Teams dabei hilfst, die Menschheit mit hochqualitativer Software zu begeistern. Hierbei zeigst du eindrucksvoll auf, was Testautomatisierung kann und warum es sich für den Kunden lohnt, voll und ganz auf dieses Thema zu setzen.
Deine Persönlichkeit und Individualität machen den Unterschied. Im Team von Accenture steigern wir die unternehmerische Leistungsfähigkeit unserer Kunden und weisen ihnen den Weg ins digitale Zeitalter. So auch im Bereich Technology: Hier gestalten wir die Technologien von morgen und beschleunigen den digitalen Wandel. Mit unserem Jump-Start-Programm machen wir dich in nur zwei Monaten zum IT-Spezialisten. Nach erfolgreichem Abschluss erhältst du ein Zertifikat, einen unbefristeten Arbeitsvertrag und implementierst innovative Lösungen beim Kunden vor Ort.
Das ist genau dein Ding? Dann lebe deine Leidenschaft – und entwickle dich ungewöhnlich schnell zum Testing- Spezialisten! Wie das gehen kann? Mit einem Einstiegsprogramm, das so nah an der Praxis ist, dass du dein Know-how sofort anwenden kannst. Das auf intensives Lernen durch professionelle Trainer in kleinen Gruppen setzt. So bist du bestens vorbereitet, wenn du im Anschluss als IT-Beraterin/IT-Berater
Deine Persönlichkeit und Individualität machen den Unterschied. Im Team von Accenture steigern wir die unternehmerische Leistungsfähigkeit unserer Kunden und weisen ihnen den Weg ins digitale Zeitalter. So auch im Bereich Technology: Hier gestalten wir die Technologien von morgen und beschleunigen den digitalen Wandel.
Das ist genau dein Ding? Dann lebe deine Leidenschaft in einer Position, in der du unseren Kunden als Teil leistungsstarker Teams dabei hilfst, die Menschheit mit hochqualitativer Software zu begeistern. Dabei arbeitest du eng mit IT-Architekten, Entwicklern und Testern zusammen, um Testautomatisierungslösungen vom Feinsten zu definieren und bereitzustellen.
Ad Insertion Platform (AIP) is a Swiss company active on online video and broadcast TV since 2007.
We provide innovative services related to advertising, Internet video offers, broadcast and develop top leading solutions related to ad or content insertion.
Our teams have a great expertise in software development and all kind of video services management for a full scope of connected devices including SmartTV and mobiles for example.
AIP has launched a range of innovative services like targeted ad insertion on video streams over Internet competing with all big Internet players and providing the most advance solution on the market.
AIP is now scaling its commercial reach and increasing its platform scope of services merging broadcast and Video over the Internet.
To help us building, improving and maintaining our products and services, we are looking for a
SOFTWARE DEVELOPER
As a software developer, you will be part of the team in charge of building Ad Insertion Platform’s products and technology.
Responsibilities
Must have
Would be nice
Soft skills
We offer
If you are highly motivated and share our passion for technology, developing and improving applications, you should reach out to us with no delay!
Rejoignez-nous et façonnez l'avenir de l'hospitalité dès aujourd'hui !
Les campus dynamiques de l'EHL constituent un réseau unique où se réunissent des étudiants passionnés, des académiciens et des experts de l'industrie de plus de 120 pays avec un objectif commun : développer et diffuser les connaissances en matière d'hospitalité, tout en soutenant la croissance continue du secteur.
Nous nous efforçons en permanence d'améliorer l'environnement de travail et les possibilités de développement personnel de nos plus de 500 collaborateurs et enseignants, qui comptent parmi les experts les plus reconnus dans leurs domaines respectifs. Depuis sa création en 1893, l'EHL est largement reconnue par le secteur et se classe régulièrement parmi les meilleures écoles de « hospitality management » au monde. Tout ce que nous faisons est basé sur nos valeurs d'excellence, de famille, de respect, d'apprentissage et d'innovation, et nous nous engageons à les faire vivre de manière tangible pour nos collaborateurs.
Le Groupe EHL en bref :
Pour en savoir plus sur l’EHL, cliquez ici
Nous recherchons un/une:
IT Senior Project Manager
(Taux d’activité : 100%)
Votre mission
Le gestionnaire de projet est responsable de la coordination des personnes et des processus afin de s’assurer que les projets, sous sa responsabilité, sont livrés à temps pour produire les résultats souhaités dans le respect des délais et des budgets en place.
Vos responsabilités
Responsabilité de projet :
Déploiement du projet et mise en œuvre des actions d'accompagnement des utilisateurs :
Conduite du projet sur le terrain :
Prérequis et personnalité
La Cinémathèque suisse,
fondation de droit privé, ayant son siège à Lausanne, a comme mission de :
Dans le cadre de l’un de nos projets, nous cherchons un.e
Développeur (h/f) à 100% - CDD 12 mois
Vos missions :
Vos compétences :
La Cinémathèque suisse vous offre :
Votre profil :
CIGES SA est une société de services informatiques dont le siège opérationnel est à Sion. Depuis, 1968, nous avons développé un savoir-faire incomparable dans l’intégration de solutions informatiques innovantes à destination des administrations communales et des sociétés d’énergies.
Notre expérience du terrain associée à nos compétences techniques nous permettent d’accompagner avec succès nos clients dans la réalisation de leurs ambitions digitales.
Nos principaux domaines d’expertise sont le conseil, l’intégration de solutions, la mise en œuvre de logiciels de gestion, métier et bureautique.Nous assurons aussi la gestion complète de parcs informatiques et nous proposons des solutions d’hébergement sécurisés cloud ou dans nos data centers.
CIGES, c’est avant tout une équipe de 35 collaborateurs qui partage des valeurs humaines, le goût de l’excellence animée par une envie commune : contribuer à la réussite de nos clients.
En fort développement, nous renforçons nos équipes et recherchons :
* Souhaites-tu relever des défis d'envergure et être acteur de la transformation digitale de nos clients ?
* Es-tu intéressé(e) par des projets d’évolution de nos systèmes on-premises, hybride et cloud ?
* Es-tu une personne entreprenante dotée d'un bon esprit d'équipe, capable d'apporter des réponses novatrices aux enjeux numériques actuels ?
Alors n'hésite plus à rejoindre notre équipe !
Ta future mission
- Tu assureras la disponibilité, le bon fonctionnement, la sécurisation de I’infrastructure et du réseau de nos clients
- Tu participeras à la définition des architectures de solutions dans une perspective orientée besoins clients, sécurité, simplicité et performance
- Tu interviendras sur différents types de systèmes d’exploitation (Windows et Linux) et maintiendras des environnements virtuels
- Tu assureras la maintenance et l'administration des solutions (traitement des incidents et des demandes de niveau 3)
Ton profil
- Titulaire d'une formation supérieure en informatique
- Au minimum 3 à 5 années d’expérience dans l’administration de serveurs Microsoft Windows et Linux
- Compétences techniques : Microsoft Server, vSphere, Veeam, Office 365, Windows 10, SCCM, PowerShell
- Expérience avec Microsoft 365 au niveau administrateur global (Teams, OneDrive, Exchange Online, SharePoint Online…) et bonnes connaissances de la plateforme et des services Azure
- Autonome et dynamique, tu inscris tes actions dans une logique d’esprit d’équipe et de satisfaction client
- Certifications MCSE, M365, Azure, VMware sont un plus
Rejoindre CIGES, c’est avant tout intégrer une entreprise valaisanne dynamique et moderne où tes idées et suggestions seront les bienvenues. Tu travailleras à Sion dans une équipe professionnelle qui s’applique sans relâche à fournir un service de qualité à chacun de ses clients.
Si tu as envie de t'impliquer activement dans une société en plein développement, nous t’invitons à envoyer ton dossier jusqu’au 30 septembre à [email protected] Si tu as des questions, nous nous tenons volontiers à ta disposition au 027 324 82 00.
www.ciges.ch/admsys
You are part of our R&D department which develops Nagra Pay TVs and IoT solutions for our customers. As a Site Reliability Engineer (SRE), you are responsible of deploying and maintaining our SaaS services up and running You are a mina actor on the continuous improvement of the automation, performances, scalability and monitoring of our solutions. You will join a small and friendly team with strong leadership whose members share a collaborative mindset with people from development and operations.
PROFILE
TECHNICAL KNOWLEDGE REQUIRED
ADDITIONNAL KNOWLEDGE APPRECIATED
Le domaine de la gestion d’identité et des accès (GIA/IAM) comprend la gestion de l’identification, des autorisations et accès, ainsi que la gestion des authentifications de nos professionnels de santé.
La FHVI a mis en place une gestion de l’identification et des autorisations basée autour d’un méta-annuaire centralisant toutes les autorisations des applications institutionnelles. Les droits sont répliqués dans les applications au travers de connecteurs.
Les répondants informatiques des établissements disposent d’une interface utilisateur pour la gestion des comptes de leurs collaborateurs. Un environnement SSO est en place, de même qu'une authentification biométrique.
La personne que nous cherchons viendra amener son expertise de ce domaine dans le cadre d'un projet de remplacement d'une solution de gestion des identités historique pour une solution basée sur un produit du marché.
Missions
o Evolutions de la gestion des accès
o Intégration d’applications existantes et
o Standardisation des principes d’identification et d’authentification pour les applications et pour les différentes typologies d’utilisateurs
o Support à la mise en place de la politique de sécurité du SI
o Evolutions des processus d’engagement, de mutation et de départ des collaborateurs
o Remplacement de l’application de gestion par un outil IAM standard
Qualités requises
Le domaine de la gestion d’identité et des accès est au cœur des processus de gestion des collaborateurs et de leur activité sur le système d'information. Il nécessite de bonnes connaissances d’architecture et techniques afin d’appréhender correctement tous les éléments liés à ce domaine
Pragmatique, faiseur, vous aimez travailler en équipe pluridisciplinaire, vous avez un esprit de synthèse, de bonnes capacités rédactionnelles, le sens de l’organisation et souhaitez-vous intégrer dans une équipe en charge de projets majeurs pour le système hospitalier.
Profil du poste
Etudes et formation
Expérience professionnelle
Connaissances informatiques requises
Langues
Nous vous offrons
Nous te proposons
Mais encore:
Tu:
We are a Swiss digital agency, and we like to do things a bit differently – something also appreciated by our customers. This means that our agency in Lausanne is looking to strengthen its team.
See for yourself at kununu.com and glassdoor.com
Because English is commonly used at Liip, our job offers are written in English. If you feel more comfortable to apply in French, you are welcome to do so.
As children, we dreamt of becoming explorers, to discover and uncover things that existed only in our minds.
Today that creativity remains and we apply it to everything we do. Our mission, together with our clients, is to discover, design and launch IT solutions that make a positive impact on their business.
At Stellium we believe everything is possible, and it’s not "rocket science".
Stellium is a Swiss IT Consulting & Service company focused on Identity & Security, Tailored Integrations and DevOps & Automation.
As children, we dreamt of becoming explorers, to discover and uncover things that existed only in our minds.
Today that creativity remains and we apply it to everything we do. Our mission, together with our clients, is to discover, design and launch IT solutions that make a positive impact on their business.
At Stellium we believe everything is possible, and it’s not "rocket science".
Stellium is a Swiss IT Consulting & Service company focused on Identity & Security, Tailored Integrations and DevOps & Automation.
We are a Swiss digital agency, and we like to do things a bit differently – something also appreciated by our clients. This means that we are looking to strengthen the team at our location in Lausanne.
See for yourself at kununu.com and glassdoor.com
Because English is commonly used at Liip, our job offers are written in English. If you feel more comfortable to apply in French, you are welcome to do so.
DON’T LEAVE BANKING TO BANKERS
Founded by two engineers, Swissquote makes trading opportunities accessible to everyone and we challenge everything that makes traditional banking irrelevant.
Join our 130 software developers to challenge the code and bring your expertise on cutting-edge Fintech projects such as eTrading, eForex, robo-advisory, crypto currencies and more.
Our Tech stack is 100% Cobol free! See: Java, Spring, Hibernate, JavaScript, TypeScript, React, Docker, Kubernetes... and we always try to find the best tools for the right needs.
As an always-evolving company, we strive to challenge our organization, making teamwork and innovation more than just values.
You will be able to accelerate your career in a fast-moving and rock-solid company : during these last couple of years, our bank has become the Swiss leader in online trading. We still keep growing and despite the COVID-19 pandemic, we were able to deliver exceptional results in 2020.
A BANK THAT DOESN'T LOOK LIKE ONE
Located near Geneva and the lake, the Headquarters gathers 600 of our employees : young (34 years old average), multicultural (50 nationalities) and wearing what suits them best. You will find a friendly atmosphere in an open and inclusive environment. Spacious offices, home-office policy, outdoor terrace, sports club and even... a real Pub for after-work moments.
Make your move in a challenging environment that offers you an exciting opportunity to boost your career and develop solid banking and financial business expertise.
Additional Information
SQR3
DON’T LEAVE BANKING TO BANKERS
Founded by two engineers, Swissquote makes trading opportunities accessible to everyone and we challenge everything that makes traditional banking irrelevant.
Join our 130 software developers to challenge the code and bring your expertise on cutting-edge Fintech projects such as eTrading, eForex, robo-advisory, crypto currencies and more.
Our Tech stack is 100% Cobol free! See: Java, Spring, Hibernate, JavaScript, TypeScript, React, Docker, Kubernetes... and we always try to find the best tools for the right needs.
As an always-evolving company, we strive to challenge our organization, making teamwork and innovation more than just values.
You will be able to accelerate your career in a fast-moving and rock-solid company : during these last couple of years, our bank has become the Swiss leader in online trading. We still keep growing and despite the COVID-19 pandemic, we were able to deliver exceptional results in 2020.
A BANK THAT DOESN'T LOOK LIKE ONE
Located near Geneva and the lake, the Headquarters gathers 600 of our employees : young (34 years old average), multicultural (50 nationalities) and wearing what suits them best. You will find a friendly atmosphere in an open and inclusive environment. Spacious offices, home-office policy, outdoor terrace, sports club and even... a real Pub for after-work moments.
Make your move in a challenging environment that offers you an exciting opportunity to boost your career and develop solid banking and financial business expertise.
THE ROLE
Additional Information
SQ2
As a DevOps, you are looking for a company where you could bring the DevOps culture. You like the idea of being a key player, having the responsibility to find the best solutions to reduce the development and delivery time and increase confidence in deployments. Bringing automation whenever possible is your lifestyle. Then this offer is for you. Ideally, you have:
DON’T LEAVE BANKING TO BANKERS
Founded by two engineers, Swissquote makes trading opportunities accessible to everyone and we challenge everything that makes traditional banking irrelevant.
Join our 130 software developers to challenge the code and bring your expertise on cutting-edge Fintech projects such as eTrading, eForex, robo-advisory, crypto currencies and more.
Our Tech stack is 100% Cobol free! See: Java, Spring, Hibernate, JavaScript, TypeScript, React, Docker, Kubernetes... and we always try to find the best tools for the right needs.
As an always-evolving company, we strive to challenge our organization, making teamwork and innovation more than just values.
You will be able to accelerate your career in a fast-moving and rock-solid company : during these last couple of years, our bank has become the Swiss leader in online trading. We still keep growing and despite the COVID-19 pandemic, we were able to deliver exceptional results in 2020.
A BANK THAT DOESN'T LOOK LIKE ONE
Located near Geneva and the lake, the Headquarters gathers 600 of our employees : young (34 years old average), multicultural (50 nationalities) and wearing what suits them best. You will find a friendly atmosphere in an open and inclusive environment. Spacious offices, home-office policy, outdoor terrace, sports club and even... a real Pub for after-work moments.
Make your move in a challenging environment that offers you an exciting opportunity to boost your career and develop solid banking and financial business expertise.
THE ROLE
We are looking for skilled and talented Java Software Engineers with valuable Big Data experience and high performance/quality mindset to be part of the team in charge of the evolution of Forex platform.
As a member of the Software Engineering Department within the Forex team, you will participate in all stages of software development: from design and implementation to maintenance, scaling and performance tuning. You will have the opportunity to work on a wide variety of applications, ranging from mission-critical trading systems with sub millisecond performance constraints to near real-time/real-time data analytical tools.
Additional Information
SQ2
Job assignment in large scale environments, as Cargo or Logistics, regularly occurs via headset. We provide in our startup a software solution that automates such calls to save costs and better fit the workers' interests. The job description is speech synthesized in optimal language by an AI, only requiring the human manager to mark jobs on a visual map. We sell our software as B2B SAAS with an IP licensing strategy for additional product components (3 patents pending).
https://www.revosens.com/career
https://www.linkedin.com/in/felixpfreundtner/
We are searching for a co-founder and friend who has experience in setting up startups, a strong vision for life and coding experience (JavaScript, Web Development, optional: WebAssembly & Game/Augmented Reality Development Experience). Target is to develop a graphical web interface allowing to map and update real-world human interactions over 5G network protocol in real-time.
We are a Swiss digital agency, and we like to do things a bit differently – something also appreciated by our customers. This means that we are looking to strengthen the Mobile team at our Lausanne and/or Fribourg site.
See for yourself at glassdoor.com and kununu.com
Because English is commonly used at Liip, our job offers are written in English. If you feel more comfortable to apply in French, you are welcome to do so.
Apptitude SA is a design-centered web and mobile development agency specialized in creating custom, high-end, digital products with beautiful and intuitive user interfaces.
Apptitude was founded in 2012 at the Innovation Park of the Ecole Polytechnique Fédérale of Lausanne (EPFL). Apptitude has completed over 700 projects for Startups, SMEs, NGOs and Corporation in various domains. Apptitude now ranks in the top 5 of the largest digital agencies in the french-speaking area of Switzerland.
Being at the center of Swiss Innovation and located on the campus of one of the best schools for Engineering and Technology in the world, Apptitude benefits from the most talented people in engineering, software architecture and communication systems.
Apptitude is a team of engineers and digital experts promoting collective intelligence, trust and technical excellence.
Apptitude is on its way to achieve its next growth objective. To contribute in achieving our goal we are looking for a Technical Sales Specialist - web and mobile development.
You have 3-5 years of sales experience (or more) in the web and mobile development industry in Switzerland.
You know how to search and quickly qualify prospect clients with good potential. You absolutely love sales and follow-up on sales opportunities throughout the entire sales cycle efficiently. You are an active listener and capable of formulating technically viable and business smart Value Propositions to the client. You understand your client’s stakeholders landscape and how you can serve their interests best to obtain their support. You manage your sales pipeline efficiently and negotiate and close deals by engaging the necessary company resources to achieve your objectives.
In your current or previous position you were ideally selling IT services and/or tailor-made software to the swiss market. You blend perfectly in the swiss culture and its ecosystem and you understand its regional sensitivities.
As a sales person you have a strong technical background and you are a fast learner able to understand new technologies and processes quickly. You have experience in preparing and pitching technical solutions presentations. As a natural networker you enjoy participating in marketing and sales events and you like interacting with potential leads.
Besides acquiring new clients you know how to keep customers in a long term relationship and you are recognized for your capacity in making sure the customer is happy.
You understand the value of collaboration with the team and you excel in using Sales Force Automation tools to communicate and share information efficiently with your colleagues.
You are used to modern Management by Objectives and you are capable of analysing your sales pipeline to project and maximise your sales targets while ensuring you also attain your objectives related to your prospecting and preparation activities. You are used to weekly and monthly meetings where you are particularly efficient in communicating with the management.
You are well organized and able to travel frequently in Switzerland while retaining a sustainable work/life balance. You master the perfect mix between phone/email/video and personal meetings with clients.
You are perfectly fluent in french and in english and you work using both languages indifferently. You offer additional language skills (German or Swiss-German for example is highly desired). You have a valid driving licence and you are used to optimizing travel time and flexibility using the car and public transport.
If you feel you fit the job and the company culture we suggest you apply. We expect a convincing motivation letter (english or french).
Technical responsibilities:
Other responsibilities could include:
Prenez part à un projet dynamique et innovant et contribuez à son succès en rejoignant les équipes dynamiques du Millennium sur Lausanne en tant que :
Ingénieur Développeur Backend
Le Millennium, c'est une culture et un défi unique. Contribuez à l'excellence avec ce nouveau lieu de référence qui offre le meilleur cadre possible en Suisse pour accueillir des entreprises. Plus qu'un lieu de travail pour 1500 personnes, c'est un pas en avant vers une nouvelle façon de vivre.
Que ce soit pour le travail ou les loisirs, le Millennium a été conçu pour offrir des services sur mesure à nos clients et leurs collaborateurs : Restauration, Événementiel, Domotique et beaucoup d'autres.
Au-delà d'une architecture séduisante et moderne, les technologies numériques mises en place dans le bâtiment favorisent le business. De plus, le Millennium accueille un superbe auditorium de 500 places et une salle de réception attenante.
Votre rôle :
Environnement Technique :
Votre profil :
Stage / Emploi chez WebEvolutions:
Nous avons besoin de vous!
Nous travaillons dans la numérisation des ventes, l'administration pour de nombreuses entreprises touristiques et autres PME avec les meilleurs supports techniques et conceptuels.
Nous recherchons:
Développeur React/Reactnative - Python (h / f)
Vous êtes à la bonne adresse si vous :
• aimez les défis
• vous adorez les applications mobiles et des projets innovants
• avez de l'expérience en React/Reactnative/Python et que vous voulez programmer dans cette langue
Nous attendons de vous techniquement:
• Connaissances générales et en programmation orientée-objet
• Connaissance d'une base de données relationnelle (ex: PostgreSQL, ..)
• Connaissance du Web Framework Django est un +
• Bonnes connaissances en français et anglais parlé et écrit
• Mode de travail indépendant, fiable et structuré
• Capacité à travailler en équipe
Nous vous offrons:
• Influence sur le développement futur de nos produits
• Travail dans une équipe jeune et engagée
• Environnement passionnant et clients intéressants
• Offres de formation continue
• Équilibre vie professionnelle / vie privée: horaires flexibles
• Possibilité de travailler en partie en télétravail
• Bureau à proximité de Sion
• parking gratuit
Nous avons suscité votre intérêt? Envoyez votre candidature à
Kristof Van henden
[email protected]
Tél. +41791768236
Responsibilities: As our ERP Technical Leader, you will
Requirements:
The company eSMART was founded in 2011 as a spin-off of the Swiss Federal Institute of Technology (EPFL) in Lausanne, Switzerland. Our company develops intelligent control systems for your home or workplace. These systems can be used locally or remotely and show you where, when and how you are consuming energy. As part of its rapid development, eSMART is currently recruiting for it’s R&D Team :
Senior Android Developer
Participate to the architecture definition of Android apps and development of new features in eSMART applications.
Requirements
Benefits
Located in Louisville, USA, with R&D offices in Yverdon-les-Bains, Switzerland, Switcher Inc is a tech company that develops a multi-camera video production platform for iPad and iPhone.
With a focus on usability and quality this app has quickly become a reference as a best in-class solution, used by thousands of businesses in over 118 countries to produce social video content for the web.
Switcher Studio is an official Facebook Live and LinkedIn Live partner and is trusted by brands like Microsoft, L’Oréal, Instapage, The Golf Channel and NASA.
See www.switcherstudio.com
The central piece of software in our app is the audio/video mixer. It manages all live and pre-recorded audio/video sources, images and texts, and combines them in real-time to produce a video program. The output is recorded or sent to a live broadcasting server.
We are searching for a senior software engineer able to make the architecture and develop this complex piece of software.
Needed skills (that you have or you are able to acquire):
Located in Louisville, USA, with R&D offices in Yverdon-les-Bains, Switzerland, Switcher Inc is a tech company that develops a multi-camera video production platform for iPad and iPhone.
With a focus on usability and quality this app has quickly become a reference as a best in-class solution, used by thousands of businesses in over 118 countries to produce social video content for the web.
Switcher Studio is an official Facebook Live and LinkedIn Live partner and is trusted by brands like Microsoft, L’Oréal, Instapage, The Golf Channel and NASA.
See www.switcherstudio.com
Our rendering engine is a software module able to manipulate video feeds in real-time. Multiple feeds can be combined in a single view, or switched by applying animated transitions and effects. The engine is also able to render and animate texts and any sort of graphics. Both 2D and 3D effects are supported. This module generates several output video feeds for recording, streaming and display on screen.
We plan to redesign this render engine, improve the architecture and add support for multiple rendering backends. We would like to add new visual effects and improve the visual quality. We are searching for a senior software engineer able to lead this project.
Needed skills (that you have or you are able to acquire):
If you don’t have all the required skills but have experience in software development for games, video editing, industrial vision, medical imaging or similar, and have the ability to learn and acquire these skills, your application is welcome.